Yıl:2 Dönem:2 Sayı:3/15

       

     
 

CINEMA PARADISO

AHMET YURTKUL

ahmetyurtk2000@yahoo.com

 
     
  ÇERÇEVE

Sakin bir zamirin önündeki maskara kumrusu açıyor ağzını bünyesiyle birlikte haykırarak... 'Great Tanrım'. Keramet sahibi sevgililer, yarına doğru kaçırıyorlar bakışlarını. Sevgili-1 'niye' diyerek, yarım kalmış omuz çekimiyle dönüyor ardına -çerçeveyi zorluyor ama- nafile!.. Öznel kamera bakışlı Sevgili-2; 'ah bir sevebilseydin beni' kontrollü bir cümleyle cevap veriyor. Ayran söylüyor sırıtkan garsona, ismini net hatırlayamadığı taşra adlı ayran geliyor. Kesme. Sevgili-2 ayranı ağzına götürüyor. (hangi dillere yara oldun!, hangi gölün tuzunu çözündürdün beyazlığında -milyon kere milyon- hava baloncuklarınla ve hangi binyılın sonunda -petrol kere petrol- o büyük dönüşümü gerçekleştirecek plastik imajın.) Sevgili-2; (garsona doğru) 'genel çekimle ne kadar sürer İzmir'e gitmek?' Garson; 'hızlı bir kurgu ve üç çekimle 74 karede İzmir'desin.' Kesme. İncisini öğütmüş mercan, kimin kuyusunda ölür ki insan. Flashback. 'Sürme gözlü güzel kızım, var mı bana verecek suyun?' Kesme. Flashback. Uzaktan dört atlının geldiğini söylüyor küçük oğlu, şaşkın gözlerinin altındaki minik benini titreterek. Baba; 'fon müziği var mı atların oğul?' 'var baba... Leonard Cohen'. Baba; 'sarı gelin koysak olmaz mı?'. 'olmaz ki baba!' Baba; 'neden' Yanağında ki beni kaybolan oğul, küpelerini gösteriyor babasına. Kesme. 'Cohen iyidir baba iyidir.' Küpelere kızamıyor bile pedagojik bakışlı baba, yitirdiği kuyu yüzlü oğlunu kuşaklar dolusu kucaklarken. Kesme. İki yanağıda kızaran sevgili-1; 'verme dünyaları alsan da beni'. Kısa konuşma öncesinde müzikli sessizlik bakışmaları. Sevgili-2; 'kitaplarını neden simetrik dizdin raflarına?'. Sevgili-1 (düşünce balonu); 'beni önemsiyor işte... bu ilgi sevdiğine işaret (kıyamet). Flashback. Sevgili-2, Sevgili-1'in kazağındaki topak topak olmuş tüy parçacıklarını ayıklıyor, Van Gogh sarısının her pikseline kadar işlediği boy çekimli bir çerçevede. (herkesin kendi flashback'i gece sayıklamalarını neşeye çevirir.) Kıskançlık; bilinçaltında bekleşen potansiyel rehavet çürükleri. Kesme. 'Kaç metrelik aşk?' 'Perdenin çerçevelediği kadar işte, üçe dört'. Dış ses; (kızgın damdaki katran siyahı montlu adam)-(öznel bakış) 'Apartman boşluğu yüzlü, incelmiş örgü yelekli, çamaşır suyu kokulu elleriyle gıda üreticisi kadınlar, hamur suratlı çocuklar, un eleyen ip cambazı küçük kızlar! Sizler anlamazmışsınız aşktan ne şimdi ne de kiminiz büyüdüğünüzde yarın! Kırk çöp kalmak istermişsiniz kutucuklarınızda. Hadi o zaman, şimdi o zaman, peki o zaman, kim ayırt edecek Cindy Crawford'un gamzesindeki benle, Afganlı bir kadının ve sizlerin gamzelerinde ki benleri!'. Kesme...

Sevgili-1; 'Ne kadar aşk'

Sevgili-2; 'Perdenin işte perdenin canım, bir milyon kilometrekarelik bir perdenin çerçevelediği kadar'
 

Geri Anasayfa



ANASAYFA | KÜNYE | EDEBİYAT | SİNEMA | MÜZİK | KİTAP | ARŞİV