|
CİLT 8 (43-48. SAYILAR) FİHRİSTİ
Hazırlayan:
Abdullah Pak
|
Abasıyanık,
S. F. |
Dülger
Balığının Ölümü |
(46-47/284) |
Akçaoğlu,
Serap |
Şiiri
Üzerine Bir İnceleme I: “Ayrılık Sevdaya Dahil” |
(44/50) |
|
Şiiri
Üzerine Bir İnceleme II: “Ayrılık Sevdaya Dahil” |
(45/67) |
Akçay,
Ahmet Sait |
‘Kayıplar’ |
(45/94) |
|
‘Edebiyatımızın
Yol Haritası’ |
(45/95) |
|
Türk
Öyküsünün Yeni Çehresi Yeni Öykü ya da Bireysiz Öykü |
(46-47/96) |
Aktaş,
Cihan |
Arasta |
(46-47/322) |
|
Soruşturma |
(46-47/258) |
Aktunç,
Hulki |
Soruşturma |
(46-47/250) |
Ali,
Sabahattin |
Kırlangıçlar |
(46-47/281) |
Altun,
Fatmanur |
‘Don
Kişot’tan Bugüne Roman’ |
(43/94) |
Alphan,
Zeynep |
‘Kısır’ |
(48/103) |
Andaç,
Feridun |
Gönlümün
Yitik Yurdunda |
(46-47/312) |
|
Yazı
Yordamı İçinden Öyküye Bakarken |
(46-47/111) |
Aycın,
Hasan |
Çizgi |
(43/3) |
|
Çizgi
Upuzun Öykü |
(46-47/5) |
|
Çizgi |
(48/4) |
Aydın,
Ertuğrul |
Kayda
Geçen Notlar I |
(44/9) |
|
Kayda
Geçen Notlar II |
(45/12) |
Aydoğan,
Mustafa |
Çiçek
Buğusu |
(43/27) |
|
Albüm
ve Çerçeve |
(43/88) |
|
Çocuk
Aramızda |
(45/30) |
|
Ece
Ayhan ve ‘İncil Sesli Keçiler’ |
(45/90) |
|
Hasan
Ali Kasır |
(48/87) |
|
Albüm
ve Çerçeve |
(48/91) |
Baran,
Ethem |
Soruşturma |
(46-47/265) |
Barbarosoğlu,
F. K. |
Kabuk
Bağlamayan Yaralar Antolojisi |
(46-47/331) |
|
Soruşturma |
(46-47/259) |
Bayraktar,
Osman |
“Portreler”deki
Portreler |
(48/29) |
Bedir,
Atıf |
Kâşifin
Yol Haritası |
(48/45) |
Bektaş,
Hüseyin |
Siyah |
(44/61) |
|
Gittikçe
Büyüyen Acıların Uğultusu |
(45/7) |
Berki,
Kâmil Eşfak |
Sezai
Karakoç’un Hikâyeleri |
(46-47/220) |
|
Güneşin
Tutulduğu Gün |
(48/21) |
Boynukara,
Hasan |
Hikâye
ve Hikâye Kavramları |
(46-47/40) |
Câhız |
Aşkın
Niteliği Üzerine |
(43/4) |
Cibran,
Halil |
Aşk |
(48/90) |
Cummings,
E. E. |
Bir
Şairin Öğrencilere Tavsiyesi |
(43/83) |
|
Kalbim
Daima Açık Olsun Küçük -
Tanrı Karar Verince Yaratmaya |
(43/84) |
|
Kim
Bilir |
(44/84) |
|
Sergi
II İçin Önsöz |
(44/85) |
|
Birisi
Yaşadı Öyle Şirin Bir Kasabada |
(45/81) |
Çağan,
Kenan |
Sis |
(44/36) |
|
‘Kitle
Kültürü Efsanesi’ |
(44/93) |
|
Türk
Aydınının Fikir Beyanına Dair Küçük Bir Dipnot |
(45/89) |
|
Şikâyet
ve Kül |
(48/44) |
|
‘Modernizm
ve kitle Toplumu’ |
(48/100) |
Çelebi,
Ali |
‘Haliksay’ |
(43/93) |
Çelik,
Betül |
Bir
Başka Gerçekliğin Öyküleri |
(46-47/182) |
Çeviksoy,
Osman |
Soruşturma |
(46-47/252) |
Çokum,
Sevinç |
Soruşturma |
(46-47/246) |
|
Yüzüm |
(46-47/291) |
Daniş,
Münire |
Sazlık
Yürüyüşü |
(45/40) |
|
Son
Hüzün |
(46-47/359) |
Demirci,
İbrahim |
İlgisi
ve Gereği… |
(44/88) |
Derviş,
Mahmud |
Cidariye’den
I |
(44/82) |
|
Cidariye’den
II |
(45/77) |
Develi,
Yunus |
Koçero |
(44/56) |
|
Gözlük |
(45/73) |
|
Kumercin |
(48/58) |
Dirin,
İlyas |
Şairlerin
Hikâye Sevdası |
(46-47/162) |
Doğan,
Mehmet Can |
Attar |
(43/47) |
|
Şairin
Kulağı Midas’ın Kulağı |
(43/70) |
|
Şiir
ve Hikâye |
(46-47/132) |
|
Bir
Ara Durum Şiir İle Rüya |
(48/47) |
Dural,
Kadir |
Çorak |
(48/67) |
Duru,
Orhan |
Soruşturma |
(46-47/244) |
Emiroğlu,
Şahin |
Cinuçen
Tanrıkorur Hakk’a Yürüdü |
(45/71) |
Erinç,
Ömer |
Eyyub
Dağları |
(43/48) |
|
Seferî
Yazılar |
(44/32) |
|
Eyyub
Dağları |
(44/59) |
|
Deniz
Savunması |
(45/31) |
|
Gönül
Külliyesi |
(48/66) |
Erkal,
Abdulkadir |
İlhami
Çiçek’in Yayımlanmamış Bir Şiiri |
(44/63) |
Ersöz,
İlkay |
Sis
Treni |
(44/87) |
Esendal,
M. Ş. |
Gençlik |
(46-47/278) |
Gülcan,
Rabia |
Vav |
(45/93) |
Gülsoy,
Murat |
Soruşturma |
(46-47/271) |
Günay,
Mehmet |
Hikâye
Etmede Kurgu Kavramı |
(46-47/76) |
Gürbüz,
Hüseyin |
Sosyal
Meseleler Açısından Ömer Seyfettin’in Hikâyeleri |
(46-47/199) |
Güzelce,
Mesut |
Kader
Senfonisi-I |
(43/63) |
|
Kader
Senfonisi II |
(44/37) |
Harmancı,
Abdullah |
Tırnak
İçinde |
(46-47/357) |
Harmancı,
Mehmet |
Günah
Kokusu - Evlilik Kararı |
(44/67) |
|
İzlence:
İçinden Kemal Sunal Geçen Yazı |
(44/91) |
|
Böyle
Buyurdu Nietzsche-Paruzi |
(46-47/350) |
|
Müzikte
Tahkiye Unsuru -Orhan Gencebay Örneği- |
(46-47/139) |
|
Sinemaskop
Yazılar |
(48/93) |
Işık,
Haşim |
Bir
Çalışma Günü Güncesi |
(43/80) |
İplikçi,
Müge |
Soruşturma |
(46-47/270) |
|
Şamatalı
Yolculuk |
(46-47/365) |
K.,
Tarık Dursun |
Soruşturma |
(46-47/243) |
Kabbânî,
Nizar |
Hüzünlerimin
Kişnemesini Duyuyor musun? |
(45/46) |
Karabulut,
Özcan |
Soruşturma |
(46-47/257) |
Karadeniz,
Abdurrahim |
Anlatma
Zorunluluğu |
(46-47/108) |
Karatepe,
Mihriban İnan |
"Şişhane’ye
Yağmur Yağıyordu"
Öyküsünde İronik Anlatım Tutumuna Dair |
(46-47/212) |
Kasap,
İsmail |
Halk
Hikâyeleri Üzerine |
(46-47/127) |
Kavukçu,
Cemil |
Öykülere
Taşınan Çocukluk |
(46-47/120) |
|
Soruşturma |
(46-47/251) |
Kekeç,
Ahmet |
Soruşturma |
(46-47/260) |
Kılıçarslan,
İsmail |
Olur |
(43/75) |
|
Portakal,
Turta, Bir de Kirpi |
(44/62) |
|
Birazcık
Yağmur Kimseyi İncitmez
ya da Tom Waits |
(44/90) |
|
Kavvali’nin
En Parlak Yıldızı Nusret Fatih Ali Han |
(45/92) |
Koç,
Turan |
Kıssaların
Açtığı Dünya |
(46-47/26) |
Kodal,
Türkân |
“Sâlihât-ı
Nisvandan Saffet Hanımefendiye” Şiirinin Anlam Çerçevesi
Açısından Değirlendirilmesi I |
(44/71) |
|
“Sâlihât-ı
Nisvandan Saffet Hanımefendiye” Şiirinin Anlam Çerçevesi
Açısından Değirlendirilmesi II |
(45/60) |
Kurt,
Mustafa |
Eksikliği
Duyulan Şeyler |
(46-47/369) |
|
‘Sıraselviler’de
Bir Otel Odası’ |
(48/102) |
Kutlu,
Mustafa |
Soruşturma |
(46-47/248) |
|
Makas |
(46-47/299) |
Küpçük,
Selçuk |
“Dünya
Müziği” Kavramı üzerine |
(48/94) |
Lekesiz,
Ömer |
“Aziz
Bey Hâdisesi” I |
(44/39) |
|
“Aziz
Bey Hâdisesi” II |
(45/35) |
|
Öykücülüğümüzde
Dönemler |
(46-47/17) |
Mert,
Necati |
Öyküde
Kişisel Alan |
(46-47/71) |
|
Soruşturma |
(46-47/248) |
|
Fal |
(46-47/296) |
Mete,
Muhsin |
Hikâye,
Sinema, Televizyon |
(46-47/150) |
|
Türk
Öykücülüğü Özel Sayısına Katkılar |
(48/77) |
Metin,
Ali K. |
Yaşasın
Gol |
(43/86) |
|
Pop
Şiiri Eleştirirken |
(48/68) |
Mignon,
Laurent |
Ziya
Gökalp ve Maltalıların Dili |
(45/88) |
Muharrem,
Mustafa |
Eğik
Dizeler |
(43/28) |
|
Şiirin
Yargısı ya da Dilsel Bir Mahşer Olarak Şiir |
(43/67) |
|
Şiir,
Doğa ve Çıplaklaşma |
(45/32) |
|
Islıkların
İşleri |
(48/42) |
Oğuz,
Hayrettin |
Türkü
ve Gelenek |
(44/78) |
Okay,
M. Orhan |
Tanpınar’ın
Hikâyeleri Üzerine Notlar |
(46-47/176) |
Orcan,
Mustafa |
Müziğin
Yüzyıllar Önce Verdiği Randevu: “İstanbul Mistik Müzik Festivali” |
(48/97) |
Orhan,
Selçuk |
Hikâye
Kendini Arındırıyor |
(46-47/99) |
|
Soruşturma |
(46-47/272) |
Orhanoğlu,
Hayrettin |
Maske/Siz |
(44/4) |
|
Gül-Ertesi
Yazıları II |
(45/8) |
|
Anlatı
Kişilerinde ‘Özne’ Tavrının
İşlevsellikleri Yahut ‘Ben’in Hâlleri |
(46-47/48) |
|
Ev’in
Düşü |
(46-47/338) |
|
Gül-Ertesi
Yazıları III |
(48/17) |
Ölüç,
Esver |
Şairin
Nefesi Dile İyi Gelir |
(43/30) |
|
Sabah
Duası |
(43/78) |
|
Testide
Bıçak Bileyli Su |
(44/12) |
|
Dilin
Orucu |
(48/15) |
Önal,
Mehmet |
Soruşturma |
(46-47/262) |
Özbahçe,
Osman |
Ahlak |
(43/61) |
|
Derinlerden
Bir Ezan Sesi Geliyor Etimden |
(44/89) |
Özcan,
Ali |
Kumral
ve Elâ |
(43/79) |
Özdek,
Almıla |
Soruşturma |
(46-47/268) |
|
Çekişme-Kumpas-Bir
Rüya-Bir Deneme |
(46-47/354) |
Özdenören,
Rasim |
Öykü
Yazmak |
(46-47/106) |
|
Soruşturma |
(46-47/245) |
|
Güller |
(46-47/287) |
Özgül,
M. Kayahan |
Hikâyenin
Romanı |
(46-47/31) |
Paşalı,
Melek |
Soruşturma |
(46-47/267) |
Rindokur,
Mehmet S. |
Suskunluk
Salvosu |
(45/45) |
Sahra,
Süleyman |
Bir
Boğa Güreşi Öyküsü Değildir |
(43/20) |
Sevil,
Muharrem |
Ben
Blueyum, Geceleri Yok Olmuyorum! |
(44/23) |
|
Sırf
Eve Dönelim Diye Yerler Mühürlendi |
(48/12) |
Seyfettin,
Ömer |
İlk
Namaz |
(46-47/274) |
Soylu,
Korkut |
Bendeki
Aşk Sendeki Güzellik |
(43/49) |
|
‘Hafız’ın
Yolculuğu’ |
(43/92) |
|
‘Ölümcül
Kimlikler’ |
(44/94) |
|
İki
Yeni Kitap |
(48/99) |
Sönmez,
Mürsel |
Sihir
- Biz İkimiz |
(45/29) |
|
Mur |
(48/22) |
Söyleşi |
Nathalie
Sarraute ile |
(45/83) |
Su,
Hüseyin |
‘Neyi
Kaybettiğini Hatırla’ |
(44/68) |
|
Öykümüzün
Hikâyesi |
(46-47/6) |
|
Soruşturma |
(46-47/253) |
|
Zikir
Pınarında Kalbimizi Yuduk |
(46-47/302) |
|
Öykümüzün
Yayın Serüveni (Öykü Dergileri, Öykü Özel Sayıları,
Öykü Antolojileri, Kuram ve Eleştiri Kitapları) |
(46-47/378) |
|
Öykü
Kaynakçası |
(46-47/417) |
|
Türk
Öykü Yazarları
ve Öykü Kitapları |
(46-47/401) |
Süngü,
Güray |
Ufak
Adam |
(43/64) |
|
Sembol
Put Tuval |
(45/55) |
Şafak,
Elif |
Soruşturma |
(46-47/268) |
Şahin,
Mustafa |
Hiçbir
Nisan Ebedî Değil |
(46-47/343) |
Şakar,
Cemal |
Sevim
Burak Kendini Neden Anlatamıyor? |
(46-47/229) |
|
Soruşturma |
(46-47/255) |
|
Otacı |
(46-47/318) |
Saraç,
A. Yekta |
‘Divan
Edebiyatı’nda Hikâye |
(46-47/122) |
Şenderin,
Zübeyde |
Sabahattin
Ali’nin Hikâyelerinde
Toplumsal Eleştiri |
(46-47/194) |
Tartar,
Elif Eda |
Her
Şey Bitince Bitecek |
(46-47/374) |
|
Avuçlarımda
Yaşamaklar |
(48/72) |
Toptaş,
Hasan Ali |
Soruşturma |
(46-47/254) |
Tosun,
Necip |
Modern
Öykü ve Gerçekçilik |
(46-47/92) |
|
Renk
Renk Kartpostallar Sait Faik Öykücülüğü |
(46-47/216) |
|
Soruşturma |
(46-47/256) |
Tosuner,
Necati |
Soruşturma |
(46-47/246) |
Tunç,
Ayfer |
MŞE:
Edebiyatımızın Neşeli ve İnce Kalemi |
(46-47/190) |
|
Soruşturma |
(46-47/264) |
Uçan,
Hilmi |
Ionesco’nun
Yalnızlığı ya da
“Deliksiz, Çatlaksız, Güvenilir Bir Dünya” Özlemi |
(43/52) |
|
Suda
boğulmamak, Aşk ile Yanmak,
Güzel İklimlerde Yaşamak, Toprak Olmak ya da Cemal Şakar’ın “Dört Güzel Şey”i |
(44/26) |
|
Aşk
‘Ben’ değil, ‘Sen’ Demektir |
(45/49) |
|
Edebiyat,
Eleştiri ve Göstergebilim
Üçgeninde Okuyucunun Metne Yaklaşım Tarzı |
(48/61) |
Ursi,
Rita Valente |
Ramazan’ın
Otuz Günü |
(48/5) |
Uysal,
Faruk |
Kapıyı
Çalanla İnciyi Çalanı Ayırmak |
(43/85) |
|
Gamlı
Gramer |
(44/14) |
|
Kimlik
Tespiti |
(45/3) |
Ünlü,
Özcan |
Ruh
Dünyamızda Bir Gezinti ‘Rozalya Ana’ |
(48/35) |
Yalçın,
Murat |
Soruşturma |
(46-47/267) |
Yalsızuçanlar,
Sadık |
Modern
Türkiye Öykücülüğünde
Bir Ada: Bilge Karasu |
(46-47/232) |
|
Soruşturma |
(46-47/261) |
Yardım,
Mehmet Nuri |
Memleket
Hikâyecisi Refik Halit Karay |
(46-47/224) |
Yazıcı,
Tahir |
‘Değişim
Sancısı’ - ‘Aklın Muhteris Çağı’ |
(43/90) |
Yeşilyurt,
Cahit |
Gözel
Fora |
(45/5) |
Yıldırım,
Hasanali |
Toprak |
(43/33) |
|
Ababeth |
(44/15) |
|
Kıyı |
(45/16) |
|
Hikâyede
Anlam Anlatılanın Neresinde |
(46-47/85) |
|
Önsöz |
(46-47/362) |
|
Soruşturma |
(46-47/265) |
|
Giriş
- Hançer - Abadî - Düş - İlham - Etki - Geçen -
Keramet - Kazma - Yüz |
(48/24) |
Yürekli,
Mustafa |
Aydınlığa
Devinen Bir An |
(48/23) |
|
|